Direct naar content

Voor werkgevers

Voor veel werkgevers is dit een moeilijke periode. Veel bedrijven en sectoren ondervinden gevolgen van de coronacrisis. Tegelijk kampen werkgevers in veel sectoren met een personeelstekort. Het team van Midden-Utrecht werkt door verbindt, begeleidt en adviseert werkgevers in de arbeidsmarkt van nu en voor de toekomst.

Behoefte aan advies of begeleiding?

Midden-Utrecht Werkt Door helpt werkgevers in deze onzekere tijden. Bij het zoeken naar mogelijkheden om medewerkers aan te trekken. Of juist bij het zoeken naar oplossingen voor personeel waar geen werk meer voor is. Zo zorgen we er samen voor dat u als werkgever toekomstbestendig bent. Loopt u met één van de volgende uitdagingen rond?

  • Hebt u tekort aan personeel?
  • Dreigt er ontslag voor medewerkers?
  • Wilt u talentvolle medewerkers in Midden-Utrecht aantrekken?
  • Hebt u tijdelijk te weinig werk voor medewerkers die u wilt behouden?

Met al deze vragen kunnen wij u helpen. Wij brengen u in contact met werkgevers die tijdelijk te veel mensen in dienst hebben, of juist mensen zoeken. Ook kunnen wij informatie geven over leerwerkbanen, omscholing van personeel en meedenken over out of the box manieren om werknemers te werven, te behouden of te begeleiden naar ander werk.

Wil je graag hulp van Midden-Utrecht Werkt Door of van één van onze partners? Neem contact met ons op.

De adviseurs van
Midden-Utrecht werkt door

Wij ondersteunen je in je zoektocht. Op een manier die aansluit bij wat jij nodig hebt. Onze adviseurs;

  • kijken graag samen met u naar oplossingen
  • weten wat er speelt op de arbeidsmarkt
  • verbinden werkgevers met over- en ondercapaciteit
  • adviseren over collegiale in- en uitleenconstructies
  • bespreken scholings- of ontwikkeltrajecten

Meer informatie over werving en selectie van personeel, aanvragen subsidies, regelingen en arbeidsmarktadvies, zie de website van het WerkgeversServicepunt Midden-Utrecht.

Horecapersoneel tijdelijk elders aan de slag

Het personeel van de café-restaurants van het Utrechtse horecabedrijf Buurten zijn tijdens de coronacrisis enthousiast aan de slag gegaan met schoonmaken, verven en andere klusjes. Maar op een gegeven moment was alles spik en span maar was er nog steeds werk. Het personeel kon tijdelijk elders aan de slag dankzij de hulp van het Midden-Utrecht werkt door.

Tijdens de eerste lockdown ging het vaste personeel, zoals bij zoveel horecaondernemers, aan de slag met de grote schoonmaak, klusjes en voorbereidingen op heropening in ‘het nieuwe normaal’. "Maar de sluiting duurde langer en langer en op een gegeven zijn alle muurtjes wel geschilderd. Medewerkers kwamen thuis te zitten en het welzijn van de collega’s werd merkbaar minder, horecamensen zitten immers niet graag stil," vertelt Claudia van der Hoeven, hr-manager bij Buurten.

Om aan het werk te blijven zijn medewerkers tijdelijk aan de slag gegaan bij andere organisaties. Toen de horeca weer aantrok zijn de meeste van hen weer teruggekeerd naar Buurten.

Claudia van der Hoeven